Bio prehrana

O zdravi prehrani

Kaj je pravilna prehrana, kaj je zdrava hrana? Prehrana in način življenja pomembno vplivata na naše zdravje in počutje. Že od otroštva naprej lahko z uravnoteženo prehrano in zdravim načinom življenja zmanjšamo tveganje za nastanek s prehrano pogojenih bolezni in vplivamo na dolžino ter kakovost življenja.

Nezdravo prehranjevanje je pomemben dejavnik nezdravega življenjskega sloga, ki poleg drugih dejavnikov spada med ključne pri nastajanju, napredovanju in pojavljanju zapletov najpomembnejših kroničnih bolezni. Med bolezni, ki jih tesno povezujemo z neustreznimi prehranjevalnimi navadami, prištevamo bolezni srca in ožilja, sladkorno bolezen, nekatere vrste raka, kronična pljučna obolenja, debelost in osteoporozo ter druge bolezni mišično- kostnega sistema. Preberi članek o tem, katera hrana varuje.

7 osnov zdravega načina prehranjevanja:

  • Redno prehranjevanje (zajtrk, malica, kosilo, večerja) je osnova za zdrav način življenja. Telo moramo navaditi, da bo ob določeni uri dobilo »zasluženo«. Obroke uživamo počasi.
  • Obroke sestavljamo pravilno. Uživati moramo hrano z manj maščobami, nasičenimi in transmaščobnimi kislinami ter manj sladkorja, z veliko prehranskimi vlakninami, vitamini, mineralnimi snovmi in snovmi z antioksidativnim učinkom.
  • Upoštevajmo sezonsko dostopnost živil, narava je poskrbela za vse.
  • Hrano pripravljamo tako, da ohrani količino in kakovost zaščitnih snovi, in ne uporabljamo dodatne maščobe. Izogibamo se prevelikim količinam sladkorja in kuhinjske soli.
  • Zelenjavo in sadje je treba zaužiti večkrat dnevno, priporočljivo je najmanj 400 g dnevno. Izbirajmo lokalno pridelano, svežo zelenjavo in sadje.
  • Uživajmo čim več živil rastlinskega in manj živil živalskega izvora.
  • Pravilen del prehranjevanja je gibanje, saj pospešuje delovanje prebavil, s potenjem tudi izločamo škodljive snovi v telesu. Na splošno velja pravilo, da bodimo dejavni toliko, da bo naša telesna teža normalna (ITM 20-25).

BREZGLUTENSKA PREHRANA

Posebno pozornost namenjamo tudi brezglutenski prehrani. Gluten (po latinsko: lepilo) je vrsta beljakovin, ki jih najpogosteje najdemo v krušnih žitih, kot so pšenica, ječmen, rž, oves, kamut. V peki je sicer nepogrešljiv, ker daje testu značilno lepljivost oziroma elastičnost. Žal pa ima gluten tudi neprijetne lastnosti, saj ga telo težko presnavlja in lahko povzroča trajne poškodbe sluznice tankega črevesa. Pri nas lahko najdete živila brez glutena iz amaranta, koruze, kvinoje, divjega riža, ajde, mileta. Seveda je treba vedeti, da je gluten možno zaslediti tudi v različnih omakah, na kar morajo biti pozorni bolniki s celiakijo. Preberi članek o celiakiji.

Pri nakupu biološko certificirane prehrane naslednjih blagovnih znamk imate imetniki kartice zvestobe 10 % popusta pri vsakem nakupu! Vse ugodnosti lahko preverite tukaj.

Želite prejemati novice o zdravju, zdravem načinu življenja ter informacije o občasnih akcijah?


Sledite nam lahko tukaj:

KONTAKT

TEL: 03 5441631
MAIL: info@biotopic.si